28 Aralık 2010 Salı

Emma

Kitap:Emma---Can Yayınları
Yazar:Jane Austen--Çeviren:Nihal Yeğinobalı


   Bugün size İngiliz edebiyatının en sevdiğim yazarlarından Jane Austen ve   klasiklerinden Emma yı tanıtacağım.Şayet bilmeyeniniz varsa muhakkak okumalı derim.Bazen düşünüyorum acaba önce klasiklerimi tanıtsaydım diye ama böyle sıralamasız olması daha ilgili çekici.
   Jane Austen in diğer eserlerinde olduğu gibi Emma'da da çoğunlukla kendi gerçek yaşantısından ve çevresinden bolca örnekler kullandığı bilinmekte.İnanılmaz yazın dili ,kurgusu ,tasvirleri, anı ve o an içinde hızlıca gelip geçen duyguları size de yaşatması bakımından gerçek bir klasik yapıt.Emma da gerçek aşkın ne olduğu insan ilişkileri içinde buna nasıl ulaşılması gerektiği dönemin toplumsal yapısı içinde baş karakterlerle öyle muhteşem sunulmuş ki kendinizi kitabın sayfalarının arasında akarken bulacaksınız.
   Bendeki kitabın kapak resminde Edgar Degas a ait bir genç kız resmi var.Kitabı okurken benim Emma m o olmamıştı.Benim Emma m Anne Hathaway di.Sizinkileri merak ediyorum doğrusu...
  

3 yorum:

  1. Jane Austen, ismi bile hayranlık uyandırıyor.

    Aşkın Kitabı, Aşk ve Gurur...

    Aşk ve Gurur' u bir türlü izleyemediğim için çok kızgınım ertelemelerime bir de,

    sevgiyle.

    YanıtlaSil
  2. Jane Austen hakkında söylediklerine kesinlikle katılıyorum.Bu arada Aşk ve Gurur u bir fırsatını bulup mutlaka izlemelisin.

    YanıtlaSil
  3. Emma figürüm artık kesinlikle Romola Garai,üzgünüm Anne!!!

    YanıtlaSil